Tuesday 10 December 2013

Surat Dari Hamba Allah Kepada Perdana Menteri Malaysia

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


Hamba Allah ingin menyeru kepada Perdana Menteri Datuk Seri selaku Perdana Menteri Malaysia supaya sentiasa takutkan Allah. Hamba Allah juga ingin menyeru kepada Datuk Seri supaya sentiasa ingat kepada Allah dan berusaha mencari keredhaan Nya dalam menjalankan amanat dan tugas yang di pertanggunjawabkan oleh Datuk Seri.


Pilihanraya telah pun berlalu, rakyat masih lagi menaruh harapan dan kepercayaan kepada Datuk Seri serta kepimpinan Datuk Seri untuk menerajui negara Malaysia serta kebajikan rakyat.

Walaubagaimanapun terjadi perkara yang boleh dikatakan mengejutkan rakyat apabila berlakunya kenaikan petrol dan diesel, kenaikan harga gula, GST dan yang terbaru adalah kenaikan tarif elektrik.

Kenaikan ini adalah dikatakan perlu dalam memastikan kerajaan pimpinan Datuk Seri dapat menstabilkan kewangan negara disamping dapat mengekalkan momentum pembangunan negara.

Hamba Allah ingin menyeru dan berpesan kepada Datuk Seri selaku Perdana Menteri Malaysia. Ingat lah dan takutlah kepada Allah serta cari keredhaan Nya. Kenaikan harga yang terjadi merupakan kenaikan harga barang - barang keperluan asas.

Kenaikan ini menyebabkan rakyat terpaksa menanggung beban serta  kesusahahan terutama pada gologang yang tidak berkemampuan. Hamba Allah banyak mendengar keluhan keluarga yang tidak berupaya dan susah berkenaan kenaikan harga keperluan asas ini.

Hamba Allah menyarankan supaya barang keperluan asas perlu berada dibawah selian kerajaan.  Maksudnya disini serahkan kepada badan dibawah kerajaan bukan peniaga persendirian. Kerajaan yang perlu melantik pengedar untuk diedarkan kepada peruncit.

Rasulullah membeli perigi dan memberi secara percuma kepada orang Islam apabila berhijrah ke Madinah. Air adalah keperluan asas yang perlu diberi percuma kepada rakyat.

Walau bagaimanapun hamba Allah yakin Datuk Seri tahu apa yang perlu dilakukan untuk menjaga kebajikan rakyat terutama rakyat yang berugama Islam. Itu adalah keutamaan Datuk Seri memandangkan Datuk Seri adalah Perdana Menteri Malaysia Islam dan agama rasmi Malaysia adalah Islam.

Hamba Allah merasakan jika rakyat masih menanggung beban ini, pilihanraya yang akan datang Malaysia akan berubah kerajaan.

Hamba Allah berdoa agar Datuk Seri sentiasa di beri rahmat dan keredhaan oleh Allah Taala. Semoga Datuk Seri diberi kemudahan dan keihklasan oleh Allah dalam menjalankan tugas yang di amanahkan.

Sekian

No comments:

Post a Comment